Monday, January 14, 2013

weekend hari cuci mencuci

Hai.. hai... hari ni dah Isnin... saje nak mengupdate aktiviti kami hari minggu.... 
hehehhehe... 
memandangkan saya dan suami bekerja.. of kos la... weekend is our cleaning day...

pagi sabtu yang dingin, semangat buat breakfast berkobar2....
siap masak nasi lemak lagi... padahal makan 3 org je pun... termasuk si commey saya tu...
kalo ikutkan mmg tak berbaloi... beli ikan bilis pun dah 6 ringgit lebih... belum lagi masuk santan, telur,...  tp yang buat sy happy... incik suami & Aina makan byk tu... hehehhe... Incik suami siap puji sdap lagi sambal ikan bilis yang saya buat tu... ikut petua orang dulu2...  kalo sayangkan suami mesti tahu jaga perut nya... hehehhe... so, saya yg x pandai n x minat masak sebelum ni... dah makin berminat & tahu sket2 resipi yang senang2... semuanya utk suami dan anak tersayang...  (ececeh... puji dr sndiri la plak...)

jap.. jap... dah jauh ni... balik kepada citer cuci mencuci ni... saya pun dengan rajin nye la... membasuh semua baju yang ade... lipat and susun baju... mengemas rumah, vacum satu rumah tu.. cam mandi peluh dah... hehehhehe... si commey saya pun sibuk la nak vacum skali... nak kene gak bagi dia pegang vacum tu... siap tarik2 cam umi dia buat lagi...
Masa lipat n kemas baju.. si kecik saya tu sibuk duk hulur hanger and baju... Rajin... ( cam umi dia time tgh mengandungkan dia dl...)

Terima kasih sgt2 kat incik suami yang tolong jagakan Aina.. cuci kipas siling, kipas stand rendah and tinggi, tolong buang sampah, basuh pinggan2 yg penuh dlm sink.... (nmpk sgt sy mls basuh pinggan..) heheheh... suka masak je... hehehhe..dan hasilnye..... tadaaaaaa.....!!

oooopssss!!!... ni bukan rumah saya... ni plan tuk kitchen cabinet je... heehhehe... xde gambar la... lupe nak amik... jgn maraaa ye...


No comments:

Post a Comment